Monday, July 25, 2011

HEHOO----CUTI !

Selamat tengah hari J
Assalamualaikum dan salam sejahtera

Yeah! Selamat tengah hari !
maaf , saya xnak bercerita perihal saya di terengganu , tp yang pasti , saya seronok di sana , thanks umi , layan saya dengan baik :)


Pagi ini, saya telah mulakan hari dengan bertekan tubi di ruang tamu rumah. (Eh, apa ye tekan tubi dalam english?


OK. saya bukanlah orang yang hari-hari bersenam, walaupun di sudut hati memang sudah lama merancang mahu jogging setiap petang.

sejak sakit-sakit badan duduk depan PC setiap hari (dan mahir guna toon boom), langsung saya tak bersenam. paling kuat pun turun naik tangga, basuh baju, jalan-jalan (masa nak keluar lunch).

OK apa..bakar kalori juga apa..(sedapkan hati).

Maka, apabila bangun dan menyedari bahawa due date is just a few days away, saya mahu mula bersenam hari ini. saya takut fail disebabkan kantoi gemuk .

dengan bersaksikan abby fana di mhi, saya mula bertekan tubi.

OK. 3 kali cukup membuatkan saya penat. Aduyaiiiiiiiiiiiiiiii.macam mana ni yana...
cuba lah dia bagi fitness teraphy main badminton ke, swimming ke, main roller blade ke...ekekekeke.

kali terakhir saya bertekan tubi adalah....err....entah tak ingat bila
-----
Saya ada ramai kawan. Maksud 'kawan' saya di sini adalah, orang yang pernah berbual dengan saya, pernah lepak-lepak minum teh dengan saya, pernah keluar makan atau chat dengan saya, atau pernah sama-sama membincangkan masalah-masalah peribadi dengan saya.

Dan kawan-kawan saya itu bukanlah semuanya ada ijazah.ada diploma. Kawan-kawan saya semuanya manusia, atau lebih tepat lagi orang.

Jadi, kerap kali saya berasa tidak senang apabila ada orang yang mendekati saya, tetapi kerapkali membatalkan niat itu kerana saya 'orang matang'.anda faham maksud saya x ? saya orang yang particurlar dalam segalam macam perkara. Sudah puas saya berkhiyar, bertolak ansur seperti mahu berurus niaga, mengatakan bahawa saya bukanlah orang matang sangat , dan saya berkawan dengan semua orang.

Ya, saya akui. Ada beberapa 'orang pandai dan matang' yang saya kenal, tidak berapa senang berbual dengan 'orang kurang pandai dan  seakan keanak-anakan ' kerana 'susah nak tune'.

Tapi, tak semestinya 'orang matang' ini bijak dan bagus.

Jika berdasarkan kepada definisi 'orang pandai dan matang' dan 'orang kurang pandai' itu, ibu bapa saya merupakan contoh terdekat saya kepada kategori 'orang kurang pandai'. Tetapi saya masih menjadi orang.

Banyak saya belajar daripada kawan-kawan saya yang masuk dalam kategori 'orang kurang pandai' ini tentang kehidupan. Kerana mereka lebih dulu merasakan pengalaman bekerja, berkereta, berhutang, bergaduh, berhibur-luar-batasan, dan banyak lagi.

Malah saya berasa gembira kerana ada kawan lelaki saya yang 'orang kurang pandai' dan suka bersosial di pelbagai tempat, kerapkali menasihati saya supaya tidak terjerumus ke tempat-tempat yang sepatutnya. Dan saya lebih mempercayai dia, kerana dia ada pengalaman itu, dan dia kawan saya, yang saya kenali sejak kecil.

OK. Dan saya juga pasti saya boleh membezakan nasihat yang betul dan nasihat yang err..kurang boleh diterima pakai.

Jadi, kesimpulannya, memang kita kena pandai pilih kawan. Tapi, jangan pilih kawan yang pandai je. Sebab 'orang pandai' ni kadang-kadang kurang bijak jugak. :)
-----
Sekian, wassalam.
Ouh ya ,
Ni yang saya sempat rakam ketika di terenggaanu :


Ni  sesi makan2 di cherating kut . x hengat . tapi maklum la . time tu cam batak ,tu nak , ni nak .. sekali tuhh . x habis pun .,



Ni pun sama , xmampu nak habiskan . tapi sedap ye kawan2 , saya xtipu niyy .
-____- kredit to mamat yang masak makanan sedap2 nihh .

Lebih kurang dalam kul dua A.M lebih kot .. saya sampai ke destinasi dan terus berdengko sampai subuh ,
Pagi tuhh , xde aktiviti yang menarik ,
Tapi petang tuhh , bawak mi jalan2 ke kota bharu mall @ KB MALL . anda tau kan ?
Bawak mi menaiki cik bibah la time tu ,.


Oke . kite makan pizza peberet mi ye kawan2 . xhabes jugak . tettt..
Dan kami jalan2 sampai malam .


Oke yang ni cik bibah . comell kan ?
Tapi nafsu saya membuak2 nak kan latipah , mazda3 . tp hajat x kesampaian lagik .
Lagi pic cik bibah,golf GTI

Kredit to laman umah mi J

Keesokannye pada hari ahad , damia datang rumah ,


Umo die dalam 3 tahun kot , masa die dtg tuhh ,saya x bangun tido lagik ,
Tp terngiang2 suara si kecik tu fasih berdialek ganu berborak dengan mi ,
Mia : tok we ,dok wat gapo tuhh, mai ah, adik nak susu ,
Lebih kurang mcm tu la .
Denga mia oyak molek gitu , mace die sore ade we , J
Berikutnya nya plan kami ke pantai bukit kluang ?
Yup sampai suda ,
Dengan bantuan cik bibah ,



Dalam perjalanan , mia orang paling teruja J

Tengok muka mia , mcm abg yiyi kan ??
Oke, pantai sampai suda ,


Cantik kan ?



Yada.yada .



                              Haha . ni pun sempat saya ambik .

 oe . sekian .terima kasih :)

No comments:

Post a Comment