Thursday, July 21, 2011

APA KES ?

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Maaf rakan-rakan. Dua tiga jam (dua tiga jam apa,dah seminggu dah) ini saya amat tertekan. Ini betul-betul sibuk, bukan sibuk buat-buat. Kerja yang ada sedia berlambak, kemudian bos tambah kerja baru. Tertekan tau. Tertekan.
-----
Hari ini merupakan hari marah sepanjang siang. Marah, mengantuk, tertekan, bosan, menyampah, semua ada.

Telah saya cuba sedaya upaya untuk tidak mencampur adukkan perkara peribadi dengan kerja. Namun apabila sambungan internet pada hari ini seolah-olah menghasut saya untuk mencarut berkali-kali, tercampur aduk juga. Ya, benteng kesabaran amat tipis sekali hari ini. Segala peringkat percarutan sudah terhambur. Alangkah bagusnya bekerja dalam satu ruang yang tiada manusia lain di sekitarnya.
-----
Saya merupakan seorang yang sangat pantang bila janji yang dibuat kepada saya tidak ditepati. Malanglah nasib orang yang mempunyai emotional attachment dengan saya, dan apabila janji kecil tidak ditepati, menerima balasan sewajarnya. Lebih-lebih lagi janji yang sama diulang-ulang banyak kali, dan banyak kali tidak ditepati. Ini bukan soal apa yang dijanjikan itu remeh, tapi ini soal janji. Janji bukan dibuat main-main. Sedangkan Tuhan sendiri berjanji pada hambanya. Tak percaya? Pergi buka kitab Al-Quran yang (seharusnya) kamu junjung tiap-tiap hari itu. Masih tak percaya?
-----
Maaflah. Memang hari ini sangat emosi.
(mengelupur lah saya,ada orang tu diam jehh)
-----

Tidak pernah saya mahukan orang memanggil saya dengan gelaran yang saya sendiri tidak mempunyai kelayakan untuk menerimanya, tapi hari ini saya dimalukan di hadapan orang disebabkan perkara itu. Perkara kecil dia fikir.


-----
Maaf sekali lagi. Hari ini kurang kuasa untuk menyusun isi yang mahu disampaikan dengan penuh tertib dan tertil.
Sekian, wassalam.

2 comments:

  1. UJIAN ALLAH DTG ADE BEBERAPA SEBAB :

    1: UTK TAHU JAUH MANE LEVEL IMAN KITA..
    2: UTK TAHU DI MANA TAHAP KESABARAN KITA
    3: UJIAN ALLAH ADALAH UTK KITA KEMBALI BALIK PDA DIA(ALLAH)

    SABAR EA.....

    ReplyDelete
  2. maseh pioi . aku rasa nak balik kampung lah , tido .

    ReplyDelete