Sunday, May 22, 2011

frantic F.U.S.I.O.N

ye.. sambung balik dari entry DIARI ALTERNATIVE -


aku rasa minggu ni paling sibuk??yup2..sangat sibuk..bukan pasal kerja atau kerja x siap..tapi pasal melayan kerenah kawan2.sibuk menjadi penasihat  dan macam2 sibuk lagi..korang paham x?tapi dont misunderstanding okay? aku suka dengan kesibukan ni..ia memberi aku banyak pengalaman .dalam menyelesaikan banyak masalah member2,secara x lansung dapat menyelesaikan masalah aku sendiri..
SUMPAH , dua tiga hari ni aku rase berbulu je . x tau la nape .hati ni da pandai nak dengki2 dengan kebahagiaan orang lain . haip2 HATI ouhh HATI .. jangan mcm ni sayang, tak baik tau ?
jangan runtuhkan masjid orang..takut2 nanti jadi kat aku woo..musibah tu beb.

dayah baru masuk dalam list 'adik' dalam family aku . along (ana ) , angah (ikin) n adik chik (ika). saje ambik die . die lonely . so, dengan masuk family 4 serangkai ni , die bole happy mcam dulu la an . an . keep it up dayah !! dan ilham telah menjadi sebahagian hidup aku kini.walaupun ilham baru muncul kembali tapi die adalah salah seorang member rapat aku masa kat poly tech dulu..

bagi aku, mereka ni lah keluarga aku selain family aku yg ada kan..
di mane lagi aku nk mengadu selain daripada dorang kan ?
keluarga aku ? susah , mereka too linear n issh..issh..susah la . HARD TO EXPLAINS bak kate jali . haha . xkan la nk mengadu kt angah kan ? kt talipon ? huh ! jenuh la aku nak membayar bil nanti .

tapi ape yang aku harapkan terjadi sebaliknya pulak . mereka plak yang lebih menumpang kasih kat aku ,aku la tempat dorang mengadu masalah . yela sume pun pgil aku akak , dah name pun yang paling tua kan . so, kena la sacrifice cikit . be a strong enuff la yana . haha .tape . aku ta kesah . SUMPAH :aku sayang dorang tau .

walau ape pun , aku tetap kena teruskan hidup ni. suasana opis dan kolej makin sibuk . masing2 baut hal sendiri . aku pun buat hal sendiri . bila la nk bulan 7 . cepat la sikit hari berlalu .bulan 7 , tolong datang cepat ! aku belum jmpa lagi pihak atasan pasal kerja kosong yang faris tanya tu , aku dah cakap kat faris , aku x confirm bole dapatkan jawatan tu untuk die . al - maklum lah demand nak tittle GENERAL MANAGER .habis abang aku nk keje ape pulak ? haha . faris cakap die ta kesah bab gaji2 ni . masalah nye die nk duduk kt tempat abg aku ? bole ke beb ? haha mimpi di siang hari la lu..
kerja ni kena mula dari bawah .. mane bole terus2 lu naik tahta rite ? usaha kene kuat wei kalau nk berjaya !

semalam, lepas je jage anak perempuan aku kt umah, aku janji dengan faris .  dia kata nk jumpa dengan aku . faris cakap bkn pasal kerja tp pasal hal peribadi , kebetulan si ayu lak call nk jumpa aku . aissshhhh .memang sibuk btol kali ni . tapi ni la peluang aku nk kenal kan faris kat ayu . mane taw tmpat ayu ade kekosongan kerja kan . bole tolong faris cari kerja.

seperti yang dijanjikan, sabtu , pagi2 lagi aku dah ke lumut bawak mimi sebab nak jumpa si faris tu . kalo ikutkan hati , aku memang malas nk kemana2 . tapi faris urgent nk jmpa aku . sian pulak kt die kan. kan .

sejam kemudian ,

aku terpikir , aku dah la datang jauh2 ni , batang idung faris pun aku ta nmpak,yang ayu aku call ta dapat2 . mule la nak mengamok aku rase ni..nasib baik mimi xd buat perangai .. bantai nye die nk susu la , nak puting .,haah..mane nk tala kan..

dan tiga jam kemudian ,

takat didih aku dah mula naik , so sebelum mimi aku bg penampo seliang..baik aku balik. aku xlarat dah nk duk mcm orang bangang kt carpark ni.. faris pn xde tepon,yg ayu pun cinabeng,haram nk tepon.
last2 sampai je umah aku terus tido . tu lg berfaedah ,woiiishh .. penat beb .
   

No comments:

Post a Comment