Wednesday, April 13, 2011

pendiam itu bagus... sape sokong??

SILENCER!!!!

hahaha tetibe shaye teringatkan cite ' 3 idiots '.... ---  being a silent person.. sumtime not so good.. sumtime... oke la kot.. n sumtime... sooooooo gooood ( cam dalam iklan nuget marina )...

oke.. a ba then??... pendiam... bukan lah didefinasikan sebagai orang yang tidak bercakap.. tetapi lebih kepada berkata apabila perlu... tapi bagi pendapat sesetengah lautan manusia.. 'SiLence is Danger'.. are u agree??.. ade betul dan ade auta nye... yup kadang-kale pendiam tu merbahaya... since ade yang dalam diam, ade agenda bak udang disebalik mee... 'penyimpan dendam berjaya'... dan penuh dengan egois.. dan macam-macam kite tak duga.. memang danger larh!!...

to me.. pendiam tu, lebih kepada ta nak amik pusing.. yup shaye lebih rela kunci mulut.. dari bercakap pot pet pot pet.. tapi satu pun orang xpaham.. dan bayk kelebihannya...

  .....Merupakan pendengar yang bagus. Biasa akan menjadi sasaran orang-orang untuk menceritakan masalah..

.....Sukar diketahui kelemahan. Selain dari kelemahan berkomunikasi sukar untuk orang lain mengetahui samada beliau sebenarnya bijak atau sebaliknya.. Kelemahan tentu disimpan dalam diri..

...Mempunyai kelebihan menganalisa orang lain. Kebiasaan orang pendiam akan lebih memerhatikan sifat orang lain. Janganlah memperbodohkan orang lain. Si aBu selalu jumpa manusia camni.. Kelakar pun ada mentang-mentang si aBu ni diam dia kelentong-kelentong walaupun perkara tersebut tak perlu dikelentong pun.. Tapi tu le masing-masing punya caranya..

....Boleh simpan rahsia ( bagi sesetengah orang).. Almaklumlah beliau tak banyak bercakap jadi risiko untuk rahsia disebar mungkin kurang berbanding manusia bermulut tempayan.. Huhuhuhuhuhu..

....Tak kacau orang.. Berbanding mereka yang bising, orang pendiam kurang menganggu hidup orang lain. Faham tak?? Okay, orang pendiam jarang melakukan tugasan tikam belakang, bodek membodek dan sewaktu dengannya. Kebiasaannya mereka lebih menumpu pada hidup sendiri berbanding kes orang lain. Jarang sekali nak jaga tepi kain orang. 

aarrrrrrrggghhh i agree!!... so kebanyakkan keadaannye.. shaye akn jadi pendiam.. eventhough banyak perkara yang shaye ketahui....... shaye ta na amik pusing.. dan shaye ta na amik port... shaye umpamakan ia hanye kertas-kertas yang bertebangan... xmhu dcapai.. dan xmhu pule dbuang...

tapi yang paling tak enak nye... being like this.. selalunya.. ade urusan yang mungkin tidak akan selesai sampai bile-bile la kot ... melainkan, another side, datang dan bertanya hal sebenar...tu pun, salunye da terlewat na thu hal sebenar..... tp entah... selagi patut dikunci mulut.. ku kunci serapi-rapinye
  dan tak bagusnye jughe..kejadah orang pun, bebasla berkate macam-macam perihal perkara yang tak diketahui..... so sampai bile-bile la hang dok jaje cite yang tak benar........... 


"berdiam selagi perlu".......... cool.. nice one...


p/s : tahniah pada family group tapah sebab beria2 bagi kerjasama yang agak luarbiasa semalam sampai kite meraih kemenangan... chouwww!! :)

nurakmal.mat zhafran.illiana.farhana.faiz.yana.pakcik modular.n akak modular yg aku lupa name dorang..haha. thanks!!



No comments:

Post a Comment