Tuesday, March 29, 2011

hati saya semakin rapuh???

kepada s..........
tolong bagi kepastian...
masih adakah ruang untuk saya dalam hati awk??
tunggu jwpn yang x pasti tu mcm tunggu buah durian jatoh atas tapak tangan..sakit.pedih..bisa..
sume ada..
erm..
blurrrr....
babai

Sunday, March 20, 2011

mo0d yang selalunya tak berapa nak baik??

Bismillahirrahmanirrahim...
Segala puji bagi ALLAH  yang aku puji & aku mohon pertolonganNYA..
aku berselawat ke atas MUHAMMAD & kemudian keluarganya ..
sesungguhnya aku adalah seorang wanita asing yang tidak tahu sama sekali mengenai akhlakmu wahai kekasihku..
oleh itu, jelaskanlah kepadaku apa yang engkau suka..supaya boleh aku melakukannya..
dan apa yang  tidak kamu  sukai..supaya dapat aku meninggalkannya..
sesungguhnya diantara kaummu tentu banyak  wanita yang boleh engkau dekati..
demikian pula diantara kaumku banyak lelaki yang patut mendekatiku..
tetapi atas utusan ALLAH..sudah tentu wajib dilaksanakan..adalah kehendakNYA aku & kamu menjadi pasangan ..
sekarang aku telah kemu miliki..maka..lakukanlah apa yang diperintah oleh ALLAH kepadamu..iaitu menahan aku dengan cara Ma’ruf..atau lepaskan aku dengan cara yang baik pula..
aku ucapkan kata-kataku ini ..
aku mohon keampunan kepada ALLAH untukku dan juga untukmu...aminnn..

Thursday, March 17, 2011

beria....ko engat aku kesah ke????

eleh...
baru beli Iphone dah belagak nak mampos..
sumpah aku x teruja lansung ko mcm tu..
btol kan ko dah lupa aku?
ok fine..
ko pegi la becinta dengan Iphone ko tu..
xheran!!!!!!!
actually aku just nk lepas marah aku kt entry ni..
bengang gilak!!

Tuesday, March 1, 2011

antara aku...dia..dan....

Mood: tingtong....pusing2!
Cuaca: mane baek...rini ujan kan?
Lokasi : bilik kuliah(ecece.....beria jekk)
Situasi: agak bising!!telepon asik memekak je!!

Arghhhhh!!!giler mengantuk lagi aku nih!hai....pagi2 buta dah mendidih otak beku aku..mengapa begini?dah la hari jadi aku kali ni takde sape nak peduli..akak plak tak de nak call,..tu mesti tak ingatlah tu..!!ada yang ingat pun sorang jela..mak su aku ni..tu pun sebab tiap2  tiga hari bulan duit kutu kene bagi kat dia..ah sudah..

Hai...dah la assignment kene reject..motor pulak buat hal..duit lagi la tu,...!!yang si shahmi..hari ni jugaklah nak mintak clash!! Apa hal??salah satu sebab dia nak clash dengan aku ...sebab dia takut dengan semut???cehhh...tak logik langsung..kalau takutkan semut pun ape kena mengena dengan aku..??

Ishh...apa aku ni..??bia lantak dia la nak clash ke nak clutch ke..!!!isk....!!rasa macam rimas pun ada ni !!!apa yang tak kenanye dengan aku ari ni?terasa semacam..seolah-olah berat untuk menerima perpisahan ini..!!

Masa kau kat kolej dulu...bukan main baik lagi engkau ye !! habis jew (l.i)...mak oiii!! Ntah la..tak tau aku nak terangkan camna..!!dulu aku junior si shahmi tu,,kt sekolah dulu aku penah jadi pengawas tau..hehe...kalau tau camni jahatnya kau pada akulah shahmi...dah lama aku catat nama kau dalam buku rekod aku..!!bia reputasi kau tercemar...!!aku pun same jahat je macam setan...

shahmi,kenapa shahmicampur dengan budak samseng kat kolej ni..??ewah...ewah dia !!banyak cekadak ko panggil aku shahmi jew..!!oii..aku senior tau..!!22 pulak tu..respect la sikit..panggil abang shahmi...baru macho!! Wekkk....!!!macho konon..!! kite tak biase la panggil abang ni..nampak macam gedik2..!! habis...ko panggil abang ko pakai name je ke??kuang aja gak ko ni eh??!!apa plak...orang panggil die abang edy la..!!ada la jugak panggil die ikut pangkat kan?? Dengan aku tak kan la tak boleh kot..??!!ciss...takde mase aku nak panggil kau abang...buang karan je tau..!!waaa..kerek betol kau ni ye yana !!eh, kau sem berapa??err...apa tu yang...aku nak tekel kau lah sebenanye yana...!!

Nak tekel aku?? Boleh...ada RM15 ribu?ada Merz dua pintu...ada banglo takde hantu??

Ahh...apa terjadi pun..aku masih gak nak menggatal kapel dengan si shahmi tu...mana boleh senang2 je aku nak lepaskan die..!! kang mana tau die sangkut ngan awek yang jauh lebih tak cantik daripada aku...!!!hssss....bagiku itu satu kerugian...!!

Alamak..tapi tadi dah kantoi la pulak...!!!yang aku pergi kutuk2 die tahap gunung berapi tu apa hal...???!!ahhhhh...itu adil sebab die pun ade gak sikit2 mengutuk aku...ye tak??kataku pada diriku sendiri untuk menyedapkan hati ini...


Idea...cepatlah idea!!!....hapa aku nak tulis ayat yang boleh menghalang shahmi supaya tak clash dengan aku??egmm...patutkah aku kata aku dapat tawaran melanjutkan pelajaran hingga ke peringkat antarabangsa? Malah ke university oxford paling koman pun?!!ya....bangang sungguh idea yang melintas ni!!!!

Ohh ye...atau aku kata je..aku ada penyakit kronik iaitu tidur berlebihan pada waktu2 afdal...dan aku perlukan seseorang melihat keadaanku semasa tidur ..dan kalau boleh tidurlah bersamaku...!!!eh...ini idea nak bagi aku mampos!!

Blur....blur....blur....blur.....blur....!!!

Ahh....gune ayat jujur jelah..!!saya tak bermaksud nak menyakitkan hati kau!!awak mesti tau keadaan aku!!gua sekarang dah bersalah pada lu..!!sori la...!!
Ini hapa ke jadah punye idea bangang !!kejap aku...kejap saya...lu..gua...!!

Ahhhh...secara tiba2 tanganku menggeletar tanpa sebab!!! Apakah ini satu petanda yang tidak baik?? Apa sebenarnye ni??

s....s..shahmi!! ba...baik..k...k..kau.la...lari..se...se...be..lum..a...aku..a..amb..ik..ke..sempa..tan..ke..at..as..di..ri..kk...au...!!!aaa...aa..aa..aku..!!a..aku tak nak jadi begini..!!apa hal ni? Badan aku tak......mahu.....ikut.....arahan???Alamak....!!a...aku...cu..Cuma...tak...nak..berpi...sah...de...ngan...shahmi...je!!

egmmmmm....
perlukah aku berlakon sedemikian untuk menarik perhatiannya??...
isk....tak konfiden la pulak...bantainye si shahmi buat2 tak paham kang...malu aku nanti...!!!hmmm...apa cara terbaik lagi??
Apa yang patut aku lakukan??  Tiada lagi ke cara terbaik??
Aaarrrrgggghhhhh!!!!
Malas aku nak pikir...ape nak jadi...jadilah...!!!!HEHEHE...
SORI BEB...AKU TAKDE IDEA DAH NI...KORANG PIKIR LA ENDING NYE KORANG NAK CAMNA...
                                                                                                         -BO0LAN-
  SE7EN
                                                                                                                   THIR13EEN                  



selamat . pagi . cinta .


Hari: hari2...huhu
Mo0d:tensen tahap cipan nieyh....ahhh!!!
Cuaca: NTAH??
Suasana: senyap je....jeng..jeng..jeng..!!


Sayangku shahmi,...cinta adalah satu kerja.cinta bukan sesuatu yang jatuh dari langit dan kita terima bulat2 camtu je...itu nonsense !!cinta sesuatu yang mulia,jadi untuk mendapatkannya perlu bekerja keras. Dengan hati,tangan dan fikiran kita..naif,bodoh dan bangang sekali kalau kita  cuma berdoa dan mengharap tanpa usaha...jadi kita perlu kerja,kerja,kerja!


Shahmi  buah hati kekasihku sorang...,
     
 Selamat pagi..cuaca hari ini cerah sekali.mentari bersinar indah.aku bangun agak lewat kerana tidur lambat.semuanya gara2 asik memikirkan tentang dirimu.memula tu memang aku tak nak pikir,sebab tido lagi best,tapi mata aku tak nak lelap.jadi...dari terkebil2 sorang2 dalam gelap..baik aku bayangkan wajahmu yang agak2  innocent  tu,...haish..!


Aku baru je lepas mandi,..sejuk bukan main! Dalam deburan air yang membasahi tubuhku..bagai aku mendengar-dengar suaramu..hal ini menyebabkan aku sengaja mandi lama2...bia la habis air satu kolah..keranamu aku sanggup buat apa saja...!gila ahh!


Kemudian ketika menabur bedak di tubuh,tetiba muncul aroma harum mencuit hidung kembangku.ahh..bau harum apakah ini??pontianakkah??pondankah??mustahil...kerana sekarang ni dah siang..!ku cium2...ku hidu2...sah,itu bau harum perfume ku..terasa macam dekat sekali..sekali lagi haruman itu menerbitkan khayalanku terhadapmu..gila dong ahh!!khyalan pagi tu menyebabkan aku tak ade mase nak mekap...padan muke aku kan???

shahmi impianku  siang,malam,pagi dan petang..!!hehehe..
Apa khabarmu pagi ini sayang??sudahkah kau bangun? Sudahkah kau mandi dan buat sarapan? Atau kau masih layan dengkur..ahh..manis sungguh kau tidur. Cam beby kecik la pulak..


Ketahuilah olehmu bahawasanya setiap pagi aku akan membina semangat baru untuk memilikimu..setiap pagi aku akan mengharapkan kau akan membalas cintaku yang suci murni bak krim muka safi ni..jiwang gila ahh!dan setiap pagi jugak aku kumpulkan semangat untuk terus mencintaimu..cinta berbalas atau tidak bukan persoalan besar.tapi nape sampai la ni kau masih belum membalas cintaku merupakan satu persoalan besar yang tak dapat aku jawab...aku rase korang pon tak dapat jawab...kan3???

Mungkin benar cinta yang aku hulur padamu tak akan bersambut sampai bila2?adakah cintaku ini hanya cinta syok sendiri???tu la yang paling aku tak mau dengar,..hisssshhh..walaupun aku mengharapkan cinta gila bayang ni akan berakhir dengan persandingan...tapi cam malap je...hahahaha...mustahil2..kire takde harapan la kot???tapi semua tu masih tak pasti...tak pasti  kau nak aku ke tidak...hmmm...
aku rase la kan...mungkin jugak cinta sebelah pihak cam aku ni ibarat mencurah air ke tiang letrik..kadang2 nak aje aku jerit kuat2 sampai hilang suara,bagitau kat seisi alam ni yang aku memang cinta maut pada kau..tapi aku tak tergamak nak buat macam tu..selain dari bazirkan suara..mungkin jiran2 akan kata aku ni gila!! Bagaimanapun hakikatnya aku memang dah gila..!!aku gila kan kau...gila ahh!! Gila...

percintaan, aku fikir bukan le sesuatu yang perlu di gembar-gemburkan cam yang slalu kite bace kat majalah tu..artis tu becinta dengan artis ni..ahaa,...paling tidak pun panas macam gossip aku  dengan encik POLIS  tu??..ahhh..macam2 lagi lah..cinta ni perlu dibina secara perlahan-lahan..cinta perlu didahului dengan persahabatan..namun ada persahabatan yang tidak perlu diucapkan..cukuplah dengan pemberian dan pengertian yang tulus..begitulah aku...terus..terus dan terus menyintaimu dalam senyap...fuyooo00h...!!!kalau bapak aku dengar ni...mau dua tiga malam air matanya menitik dek keharuannya terhadapku..
huhuhu 

shahmi  yang kiut giler....

andai terbukti bahawa kau menolak cintaku,aku memang dah ready..pertama,aku dah bersedia untuk frust menonggeng di samping berusaha melupakanmu..tapi mesti di ingatkan bahawa dalam hidup ini...kekecewaan yang dialami bukanlah berpunca dari orang yang kita cintai..tetapi datang dari harapan yang kita buat sendiri...harapan yang tidak kesampaian,,itu pendapat aku la...tak begitu shahmi??kedua,aku dah bersedia untuk mencari pakwe lain.antara yang aku idamkan berkemungkinan tokei mastan ghani tu...sebab..nanti hari2 aku boleh makan free...mungkin jugak aku akan pilih encik POLIS...tapi bab itu aku kena pikir dua tiga kali dulu...aku tak mahu mak aku demam kuning bermenantukan encik POLIS nanti...hehehe..parah2.. Walau tak serupa macam kau,aku berazam akan memberikan cinta dan kasih sayang sepenuh jiwa kepadanya nanti.AKU IKHLAS  NI TAU...


Tidakkah kau rasa rugi menolak cintaku??biarlah aku berterus terang,aku aku ini sebenarnya insan suci..huuhuhu.. seorang  yang penyayang kerana aku kaya dengan kasih sayang..nak kata kaya harta tu..mustahil la..rumah nan sebijik tu pun aku rasa bapakku belum habis bayar...tu haa...moto kapcai aku tu...aku ingat2 balik kalau sampai umur aku masuk 28 tahun  sekalipun belum tentu aku boleh bayar.. biarlah takde harta,tapi dikelilingi kasih sayang...amboi..melambung-lambung bunyinya...


shahmi...


Perempuan macam mana lagi yang kau cari untuk dijadikan isteri??macam kak melati kah??atau paling koman pun macam cik siti kah??tolonglah,,..umumkan sedikit sebanyak ciri2 pompuan idamanmu.kalau kau malu,kau boleh list dan postkan kepada aku.sekurang-kurangnya aku tau kat mana kekurangan aku..jadi lepas tu boleh lah aku berlatih jadi pompuan yang kau idam-idamkan..heheheehe,..


Cinta sebenarnya banyak memberi pengajaran dan pelajaran kepada manusia.dan aku sendiri sentiasa belajar untuk menjadi seorang pencinta agung..malah aku juga belajar camna rasanye menanggung rindu..kau tak rindu kat aku ke shahmi??
Walaupun kau masih tak bagi apa2 respon,namun aku tidak pulak mengaggap kau menolak cintaku. Dalam masa yang sama kadang2 aku mersakan kau memang siang2 lagi dah menolak cintaku. But,makin kau tolak...makin  I LOVE YOU!!


Kau boleh tolak ke tepi,ke tengah atau ke belakang cinta yang aku hulur ini. Cuma yang aku mintak,jangan lah kau membenci aku. Tapi kalau kau nak benci jugak aku boleh buat apa.. makin kau benci makin aku sayang padamu..tapi kalau kau kata kau sayang...dengan kudrat yang ada ni aku sanggup mengusung kereta NAZA SUTERA  kau tu sampai ke siam..sesungguhnya aku memang suka kalau kau berkata begitu...tapi macam mana pulak kalau tak cakap macam tu???


Kita akan menghiasinya dengan ketulusan dan kerendahan hati. Bukan mudah untuk memperolah cinta..walau apapun kita kena percaya dengan qada’ dan qadar ALLAH..jangan kita lupa tuhan itu maha mengetahui..segalanya telah sempurna dirancang oleh-NYA.. sudah ku tanamkan beribu harapan cinta kepadamu. Cuma aku perlu sabar dan terus sabar menanti.semoga rezeki menyebelahi kita...kalau takde rezeki pun aku redha,...aku kan orang ISLAM...sudah tentu aku masih waras untuk berfikir..takkan la aku nak telan racun tikus semata-mata kau tak nak balas cinta aku kan??tak kan pula aku sanggup gantung diri kat kipas?? Tu pun mungkin tidak..lebih baik aku makan banyak2,,..tak pun ajak kucing ku main batu seremban...dah tentu die tak ada hal punye kan..hehehehehehehehe....


Aku rasa cukup la sampai sini aku telah mengakui diriku ni memang kadang2 tak berapa nak waras...suke bercakap sorang2...tapi yang pasti aku x pernah ganggu orang..hahaha...dah3...kalo mak aku tau ni...alamat sampai malam la khutbah jumaatnye  tak abes2 marahkan aku...bye...


Buat  abang yang sue sayang...mintak ampun dan maaf sekira ape yang sue tulis ni abang tak berapa bekenan..takde kena mengena dengan sapa2 pun..egm..jage diri tau...kat mana abang berada,ingat lah sue selalu doakan abang..moga sentiasa dalam lindungan allah,...sue sayang sangat kat abang..moga ada rezeki untuk kita abang...assalamualaikum




     _sueShahmi_
        SE7EN 
      THIR13EEN
      20110523